تبلیغات
فایل دکا - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی بررسی آسانسور

فایل دکا

گزارش کاراموزی بررسی آسانسور

  • گزارش کاراموزی بررسی آسانسور
    گزارش کاراموزی بررسی آسانسور در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 4 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 25 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 30

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کاراموزی بررسی آسانسور در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

    مقدمه

    با كمی تامل به تاریخ صنعت و تغییر و تحولات به وجود آمده در علم بشری در طی این سالها و پس از انقلاب صنعتی می بینیم كه بشر همواره از علم به عنوان یك فاكتور بسیار مهم در جهت پاسخگویی به بسیاری از مجهولات دنیای اطراف خود بكار می برد . و همچنین از علم خود در جهت ایجاد راحتی و انجام سریع‌تر امور و در نهایت سرعت بخشیدن به زندگی انسان بهره برده و می برد و در این میان یكی از آن ابزاری كه در سایه تلاش علمی بشر در خدمت انسان به كمك تعلق بشر در آمده صنعت ساخت و طراحی و نصب آسانسور است كه نقش بسزائی در بسیاری از امور زندگی و كمك به انسان دارد . مانند حمل بارهای سنگین و حمل بارهای بیمارستانی و حمل مسافرین در ساختمان بالای 5 طبقه به ویژه آسمان خراش و برج ها و حمل مصالح و بسیاری از كارهایی كه در صورت نبودن آن انسانمی بایستی رنج محنت بسیار متحمل می شد برای انجام آن .

    در پایان اینجانب سعی كردم با جمع آوری برخی از اطلاعات مفید در رابطه با اجزاء و ساختمان آسانسور و مراحل نصب و مراكز فروض قطعات و قیمتهای آنها و بررسی خصوصیات مكانی كارگاه آسانسور بتوانم قدمی هر چند ناچیز در جهت اطلاع رسانی به افراد مشتاق این صنعت پویا به ویژه قشر دانشجو برداشته باشم .

    و در اینجا از استاد محترم  جناب آقای مهندس اسحاقی كه مرا در این پروژه یاری دادند كمال تشكر وسپاس قلبی خود را ابراز می دارم .

    تعریف آسانسور : آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین و سطح توقف یا بیشتر است . این وسیله شامل كابین برای حمل مسافرین و یا بار است كه حداقل قسمتی از آن در داخل ریلهای راهنمای صلب كه به صورت عمودی با مورب با زاویه كمتر از  درجه نسبت به محور قائم نصب شده حركت می كند .

    طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش :

    1-آسانسور برقی

    2-آسانسور هیدرولیكی

    3-آسانسور پنوماتیكی

    ویژگی های آسانسور هیدرولیك :

    آسانسور های هیدرولیك در ظرفیت های مختلف با طول مسیر حركت كم به كار گرفته می شوند و معمولاً در ظرفیت های بالا نسبت به انواع كششی مقرون به صرفه تر می باشند ، حركت نرم و روان و قابلیت تنظیم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حركت بدون شوك از مزایای این نوع آسانسورها می باشد . عدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امكان قرار دادن آن در فضای دورتری از چاه نیز از مزیتهای این نوع می‌باشد .

    سیستم محركه آسانسورهای هیدرولیك می تواند از نوع مستقیم یا غیرمستقیم باشد . در نوع مستقیم جك مستقیماً به یوك كابین متصل می گردد و در نوع غیرمستقیم از طریق حركت سیم بكسل متصل به یوك كابین موجب جابجایی آن می شود در صورتیكه سیستم از نوع مستقیم باشد جك باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد در صورتیكه از نوع غیرمستقیم باشد كابین باید مجهز به سیستم ترمز اضطراری (پاراشوت) و كاورنر باشد .

    در صورتیكه بیش از یك جك برای جابجایی كابین بكار رود باید بنحوی به همدیگر مرتبط شوند كه فشار روغن آنها همواره یكسان باشد .

    در صورتیكه آسانسور هیدرولیك از نوعی باشد كه نیاز به حفر چاه جهت استقرار جك باشد باید پیش بینی لازم جهت حفر این چاه به عمل آید .

    چاه جك (در صورت وجود) باید نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت شاقولی 25 میلی متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد .

    ابعاد و نحوه اجرای چاه جك و یا سازه های مختلف اطراف چاه آسانسور (متناسب با نوع جك و سیستم حركت كابین) باید از شركتهای معتبر آسانسور اخذ شود .

    سایر الزامان مانند محاسبه تعداد ، ظرفیت ، جابجایی كه برای آسانسورهای كششی مقرر شده ، برای آسانسورهای هیدرولیك نیز لازم الاجرا می باشد .

    آسانسور برقی ممكن است دارای :

    الف : رانش كششی (Traction Drive) : كه سیم بكسل را بعلت اصطكاك با شیارهای قلكه كششی كه متصل به گیربكس است به حركت در می آید .

    ب : رانش مثبت : كه آسانسور توسط زنجیر یا سیم بكسل بعلل دیگری غیر از اصطكاك بحركت در می آید .

    پ : رانس با موتور مغناطیسی خطی (LSM) : كه نیروی محرك به توسط كویلهائی كه بطور خطی آرایش داده شده اند بطور مستقیم یا غیرمستقیم به كابین یا ورزنه تعادل اعمال شود .

    قطعات اصلی آسانسورهای الكتریكی عبارتند از :

    الف)وسایل تعلیق كاری كابین وزنه تعادل كه می تواند سیم بكسل فولادی و یا زنجیر باشد .

    ب)وسیله رانش كه محرك آسانسور است و شامل :

    -         موتور الكتریكی

    -         گیربكس

    -         ترمز

    -         فلكه كششی و یا دنده زنجیر

    -         شاسی ماشین - كوپلینگها، محورها ، یاتاقانها

    پ)كابین كه مسافرین و یا بار را حمل می كند ، شامل یوك ، كه چهار چوبی فلزی است و كابین از طریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود ، كف كابین كه بار را نگهداری می كند و بدنه كابین به كف متصل است .

    قطعات دیگرعبارتند از :

    -         سیستم تعلیق

    -         راهنماها كه باعث هدایت كابین در مسیر حركت خود می شود .

    -         سیستم ایمنی

    -         درب كابین و محرك درب

    ت)وزنه تعادل كه برای جبران وزن كابین و قسمتی از ظرفیت بكار می رود .

    ث)چاه آسانسور (Hoist Way)

    این فضا قسمتی یا تماماً پوشیده است و از كف چاله تا سقف (كف موتورخانه) ادامه دارد در این فضا كابین و وزنه تعادل حركت می كنند و شامل ریلهای راهنما برای كابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در كف چاه می باشد .

    ج)سیستم ایمنی

    یك وسیله مكانیكی است كه در صورت بروز هر گونه خرابی ، یا شل شدن سیم بكسل (زنجیر تعلیق) وسیله توقف و نگاهداشتن كابین و یا وزنه تعادل در روی ریل راهنما می باشد و اگر سرعت كابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز كند این مكانیز عمل می نماید ، عملكرد این مكانیزم توسط گاورنر كه معمولاً در موتورخانه است شروع می شود .

    ج)ضربه گیرها

    كابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهك گذشته و امكان برخورد با كف چاهك پیش می آید این وسیله از برخورد خشن جلوگیری می نماید . ضربه گیر ممكن است از جنس پلی اورتان ، فنر یا نوع روغنی انتخاب شود كه بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرژی جنبشی كابین یا وزنه تعادل را جذب كرده (نوع فنری) و یا مستهلك نماید .

    ح)تجهیزات الكتریكی

    كه شامل امكانات ایمنی و روشنایی نیز می گردد .

    خ)سیستم كنترلی

    یك نمونه از تجهیزات یك آسانسور برقی (رانش كششی) در شكل 1-1 نشان داده می شود .
    4ـ1ـ1 كلیات

    موتور و كاهنده های بدون چرخ دنده معمولاً برای سرعت های بیشتر از 2.5m/s استفاده می شوند در حالیكه برای سرعت های كمتر، از گیربكس های دارای چرخ دنده استفاده می شود. قبلاً از گیربكس با چرخ دنده های ساده استفاده می شد ولی با پیشرفت روش های طراحی و تولید، چرخ دنده های حلزونی یك استاندارد قابل قبول مورد استفاده در گیربكس آسانسورها شد. اخیراً سازندگان با سابقه آسانسور مانند آسانسور اوتیس و میتسوبیشی الكتریك، موتورگیربكس هائی برای سرعت تا 5 m/s با استفاده از چرخ دنده های مارپیچ با راندمان بالا و با دو مرحله كاهش ساخته شده اند. موتور گیربكس شامل موتور سه فاز A.C و تغییر سرعت از طریق تغییر فركانس صورت می گیرد. درهر حال چرخ دنده های مارپیچ برای سرعت های بیشتر از 2.5m/s مصرف می شوند و برای سرعت های پایین تر ازهمان چرخ دنده های حلزونی استفاده می شود.

     چرخ دنده های حلزونی گاهی اوقات هراه با تسمه و یا با یك جفت چرخ دنده ساده اضافه استفاده می شود( آسانسور های كاربرد سنگین) موتور گیربكس با محرك غیر مستقیم كه از تسمه 7 و یا تسمه دندانه دار استفاده می شود باید حداقل 3 تسمه موازی بصورت یك مجموعه داشته باشد حداقل ضریب اطمینان برای مقاومت در مقابل پاره شدن تسمه 10 می باشد چون بجز چرخ دنده حلزونی انواع دیگر چرخ دنده بندرت استفاده می شود نوع حلزونی را در این فصل بررسی می كنیم.

    استفاده از كاهنده های حلزونی دارای مزایای زیر است:

    الف) با نسبت كاهش سرعت و قدرت منتقل شده نسبت به انواع دیگر جعبه دنده ها دارای ابعاد كوچكتر و فشرده تر می باشد.

    ب) قطعات متحرك كمتری نسبت به جعبه دنده های دیگر دارد كه در نتیجه باعث تعمیر و نگهداری آسانتری می شود.

    پ) عمل لغزش در چرخ دنده های حلزونی باعث عملكرد بدون صدای آنها است.

    ت) دارای مقاومت بالا در مقابل ضربه می باشد.

    برخی از انواع موتور و گیربكس:

    1ـ موتور وگیربكسtitan 2 ساخت شركت (titan macin corp USA)

    2ـ موتور و گیربكس بالابر نوع MR14 ( شركت Kone )

    3ـ موتور و گیربكس بالابر نوع MR26 ( شركت KONE )

    4ـ موتور و گیربكسMB94 (Alberto sassi )

    5ـ موتور و گیربكس (Elecome)

    6ـ موتور و گیربكس و چرخ حلزون ( شركت بالابر اوتیس)

    7ـ موتور و گیربكس( شركت Shinler )
    ترمزها

    5-1 انواع ترمزها

    در صورت قطع برق یا قطع برق سیستم كنترل، سیستم ترمز آسانسور باید به طور اتوماتیك عمل كند، لذا، از ترمزهای اصطكاكی الكترومغناطیسی استفاده می شود. اگر كابین با 125% بار نامی خود در سرعت های معمول خود حركت كند، ترمزها باید قادر به توقف كامل سیستم باشند و بلافاصله سیستم را در حالت ساكن نگهدارند. شتاب منفی این حالت نباید بیشتر از آنچه در اثر عملكرد سیستم مكانیزم ایمنی بالابر و یا توقف كابین در اثر برخورد با ضربه گیرها بوجود می آید باشد. ترمز معمولاً در روی محور سرعت زیاد نصب می شود( محور ترمز) زیرا در روی این محور گشتاور لازم برای ترمز نسبتاً كم است، البته مشروط بر اینكه دور توسط وسائل مكانیكی مستقیم به محور چرخ رانش( سیلندر دنده زنجیر) متصل شده باشد. با ماشین هائی كه بطریق غیر مستقیم متصل هستند و از تسمه با مقطع7 و تسمه های دندانه دار و یا زنجیر استفاده می كنند. ترمز باید در روی محور چرخ رانش باشد تا اگر تسمه و یا زنجیر عمل نكرد ترمز عمل كرده باشد.

    ترمز باید توسط فنرهای فشاری و یا نیروی وزن عمل كند. ترمز توسط الكترومغناطیس و یا الكتروهیدرولیك باید باز شود. اگر جریان برق قطع شود باید حداقل دو وسیله مستقل الكتریكی كنترل كننده داشته باشد. در صورت قطع جریان برق، ترمز باید بلافاصله عمل نماید. هنگامیكه موتور گیربكس با یك وسیله دستی اضطراری مجهز باشد ترمز باید طوری طراحی شده باشد كه توسط دست بتوان آن را باز كرد وبا فشار دائمی توسط نفر این ترمز باز بماند.

    كاربرد دارد.

    آسانسورهای كنارهم دارای چاه مشترك

    الف ـ عرض كل چاه مشترك برابر با مجموع عرض چاههای هر آسانسور بعلاوه ضخامت دیواره ها یا سازه های جدا كننده است. عرض هر دیواره حداقل 200 میلی متر می باشد.

    ب ـ عمق چاهك برابر باعمق سریعترین آسانسور موجود در چاه مشترك می باشد.

    ج ـ حداقل ارتفاع كف آخرین توقف تا زیر سقف موتورخانه برابر با ارتفاع استاندارد برای سریعترین آسانسور موجود در چاه مشترك می باشد.

    جدول شماره 1ـ آسانسورهای مسافربرـ ابعاد مفیدـ ساختمانهای مسكونی

    جدول شماره 2ـ آسانسورهای مسافربرـ ابعاد مفیدـ ساختمانهای غیر مسكونی

    1): غیر مسكونی مانند تجاری ـ اداری ـ هتل

    2): در صورتیكه در ساختمان غیرمسكونی بیش از یك دستگاه آسانسور مورد نیاز باشد، به شرط تامین حداقل یك دستگاه آسانسور با مشخصات اشاره شده در جدول فوق، می توان آسانسور 4 و 6 نفره بر اساس جدول شماره 1 نیز نصب نمود.

    جدول شماره 3ـ آسانسورهای بیمارستانی ـ ابعاد مفید

    جدول شماره 4ـ آسانسورهای خودروبرـ ابعاد مفید

    1ـ در صورتیكه در ساختمان تنها یك دستگاه آسانسور خودروبر در نظر گرفته شود میبایست از جدول ابعاد آسانسور با ظرفیت 2500 كیلوگرم استفاده گردد.

    2ـ در صورتیكه در ساختمان بیش از یك دستگاه آسانسور خودروبر پیش بینی شده باشد، حداقل یكی از آنها از جدول ابعاد آسانسور ظرفیت 2500 كیلوگرم و برای دیگری می تواند از جدول آسانسور ظرفیت 2000 كیلوگرم استفاده نمود و مقابل ورودی آسانسور ظرفیت 2000 كیلوگرم علایم هشداردهنده ابعاد و نوع ماشین قابل استفاده نصب گردد.
    پیوست 3“ نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسورها”

    مقدمه: انتخاب ظرفیت و تعداد آسانسورها یك تصمیم اساسی در طراحی ساختمان است. و هر گونه اشتباهی ممكن است منجر به كاهش رضایت مسافرین به علت زمانهای طولانی انتظار گردد و یا فضای مفید از ساختمان را به هدر دهد كه نتیجه هر دو ضرر اقتصادی است.

    مسئولیت تعیین ظرفیت و تعداد آسانسور با مهندس طراح است وطراح شخصاً و یا توسط مشاورین، آسانسور(های) مناسب را باید پیش بینی نماید. با توجه به پیشرفت سریع تكنولوژی مخصوصاً در مبحث الكترونیك توصیه می شود كه در محاسبات ترافیك از مشاورین متخصص در این زمینه استفاده شود.
    1ـ هدف و زمینه كاربرد

    آنچه در قسمتهای بعدی این پیوست آمده است توصیه هایی درخصوص انتخاب آسانسور در ساختمانهای مسكونی می باشد كه بر مبنای ISO 4190/6 تدوین گردیده است.

    با استفاده از این مقررات تعداد و مشخصات آسانسورها در طراحی مقدماتی ساختمانهای مسكونی معین می گردد.

    سه سطح كیفی برای سرویس دهی مطلوب مبتنی بر زمان انتظار 60،80 و 100 ثانیه در طبقه اصلی ساختمان تعیین و به شرح ذیل مشخص شد اند.

    ـ برنامه         60

    ـ برنامه          80

    ـ برنامه          100
    2ـ تعاریف

    2-1 طبقه اصلی:

    سطحی كه معمولاً پیاده ها از سطح خیابان به آن دسترسی دارند. اگر این دسترسی به آسانسور از سطوح مختلف وجود داشته باشد، در این صورت پائین ترین طبقه، طبقه اصلی محسوب خواهد شد.

    2-2 میانگین زمان انتظار در طبقه اصلی:

    زمان متوسط بین دو نوبت حركت متوالی كابین آسانسور در طبقه اصلی می باشد.

    -3 ظرفیت جابجائی( یك یا چند آسانسور):

    درصدی از جمعیت ساختمان، كه آسانسور یا آسانسورها می توانند درزمان معینی جابجا نمایند.

    2-4 زمان تئوری سفر:

    زمان تئوری، مدت زمانی است كه كابین آسانسور بین دورترین طبقات از هم، در حركت است( زمان سفر بخش بر سرعت مجاز)

    2-5 زمان اوج( ترافیك ورودی):

    حد فاصلی از روز كه آسانسورها منحصراً به منظور حمل افراد از طبقه اصلی به طبقات فوقانی مور استفاده قرار می گیرند.

    3ـ قواعد كلی

    قواعد زیر توصیه هایی است كه در استاندارد ISO 4190/6 آمده است و مقررات اجباری مندرج درمتن مقررات بر توصیه های زیر ارجحیت دارند.

    3-1 تعداد آسانسور ها و مشخصات آنها:

    در ساختمانهای مسكونی كه تعداد آنها از روی طبقه اصلی بیش از 3 طبقه بوده و یا فاصله بین طبقه اصلی و كف آخرین آپارتمان بیشتر از 8 متر باشد پیش بینی آسانسور توصیه می گردد.

    تعداد آسانسورها و مشخصات آنهابا بكاربردن نمودارهای این پیوست تعیین می گردد. این ضمائم برمبنای ضوابط مشروحه ذیل وموارد ارائه شده درجداول1 و2و3 به دقت تنظیم شده اند.

    الف ـحد فاصلی از روز: زمان اوج ( ترافیك ورودی)

    ب ـ اگر فقط یك آسانسور پیش بینی میگردد بار مجاز آن حداقل 630 كیلوگرم و سرعت مجاز آن حداقل 0.63m/s باشد.

    ج ـ در هر گروه آسانسور:

    ـ سرعت مجاز هر یك از آسانسورها حداقل باید یك متر بر ثانیه باشد.

    ـ بار مجاز حداقل یكی از آسانسورها باید 1000 كیلوگرم باشد.

    3-2 ترتیب استقرار آسانسورها

    آسانسورها ترجیحاً باید كنار هم قرار گیرند. استقرار پشت به پشت آنها نیز چون مانع استفاده مناسب از سیستم كنترل خواهد بود در مجموع نامناسب است.

    3-3 تیپ درها

    نمودارهای ارائه شده دراین پیوست فقط می تواننند درمورد آسانسورهایی كه دركابین و درهای طبقات خودكار است مورد استفاده قرار گیرند.

    4ـ انتخاب برنامه

    كوتاهترین زمان انتظار در طبقه اصلی بهترین كیفیت سرویس دهی آسانسور می باشد. این زمان انتظار تاثیر مهمی روی تعداد و مشخصات آسانسورها دارد. بنابراین انتخاب برنامه باید با مطالعه دقیقی صورت گیرد. برای ساختمانهای مسكونی، نسبت به سطح كیفیت موردنظر آنها، زمان انتظار 60،80 و حداكثر 100 ثانیه قابل قبول می باشد.

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
What do you do for a sore Achilles tendon?
شنبه 18 شهریور 1396 02:17 ب.ظ
Hi, after reading this awesome post i am as well happy to share my familiarity here with friends.
Can you get an operation to make you taller?
دوشنبه 30 مرداد 1396 12:11 ب.ظ
Hi, i think that i noticed you visited my web site so i
got here to return the prefer?.I'm attempting to to find things to improve my web site!I guess its ok
to make use of some of your concepts!!
jerrykreuziger.wordpress.com
سه شنبه 17 مرداد 1396 08:06 ق.ظ
These are in fact wonderful ideas in on the topic of blogging.
You have touched some good things here. Any way keep
up wrinting.
http://jazzyacre2271.exteen.com/20150628/prolonged-pain-after-hammertoe-surgery
یکشنبه 15 مرداد 1396 03:02 ب.ظ
What's up i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this piece of writing i thought i could also create comment due to this good
article.
How much does it cost for leg lengthening?
یکشنبه 15 مرداد 1396 12:12 ق.ظ
I want to to thank you for this wonderful read!!
I certainly loved every bit of it. I have you saved as a
favorite to look at new things you post…
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :